onsdag 13 april 2011

DÅLIGA DAGAR



En nyinplockad bukett blommor från Ebba.


Förkylningen sitter i även om jag är piggare och tillbaks på jobbet, men jag låter som en kråka och har dåligt med energi. Idag är det min företagsdag och jag är inte alls på topp, förra veckans dag gick helt bort, så idag ska jag försöka jobba ikapp lite.




Det gäller att lyssna in kroppen och acceptera att man har en seg dag och tänka "okej, det är så här det känns idag", utan att skuldbelägga sig själv för att man har en svacka. Vi får ha sämre dagar då vi inte presterar på topp. Idag får jag ta många pauser och bli glad för det jag får gjort.



Att acceptera en känsla utan att dömma oss själva gör att känslan är lättare att hantera.


7 kommentarer:

  1. Det sista du skriver är så sant Liselotte! Det är verkligen så jag försöker leva. Det känns lite skönare inom en då.
    Krya på dig vännen!
    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Du är alltid så klok Liselott! Sköna tankar, det där har jag läst om i min mindfullnessbok också.

    Bra att få lite påminnelse.

    Jag är också lite krasslig så jag packar i hop här nu och beger mig hemåt. Litet paket är på väg till dig.

    Kram, Anette

    SvaraRadera
  3. Klokt!

    Man måste lyssna till kroppen...

    Hoppas du får mer krafter snart!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Kloka ord där i slutet!
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är så sant!!!
    Var rädd om Dig;o)

    Malin

    SvaraRadera
  6. Mmm nattuggla det är väl typ man försöker ta tag i. Du är klok du efter allt. Krya på dig bästa Lise-Lotte och kram från mig nattuggla nr 2 som sviktar från den titeln hihi...

    SvaraRadera
  7. kramar till dig, min blogg vän!
    Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍