onsdag 30 juni 2010

VÅRT NYA TVÄTTRUM
I STUGAN


Nu har vi äntligen fått dusch i stugan! Det känns väldigt lyxigt att kunna ta en varm dusch där ute. Vi har gjort tvättrummet enkelt av ett f.d. vedförråd intill dasset. Väggarna har klätts med vit råspont och golvet har målats svart. Golvet har stora springor med god ventilation ut, riktigt rufft och somrigt = )!


Den svarta korgen på väggen med praktiska krokar kommer från House Doctors.


Vi har satt in en takdusch, och runt den har vi satt en stålring med duschdraperi. Mer bilder från tvättrummet kommer...


Det fina vädret gjorde att vi blev kvar några dagar extra i stugan. Jag och tjejerna är lediga och tar dagen som den kommer. Eftersom vi har stugan på nära håll har Anders kunnat åka till jobbet direkt från stugan. Idag har det lovats regn så då passade vi på att åka in till stan.

Ha det bra!

20 kommentarer:

  1. Underbart fint! Du är så duktig på att få till det!! Smarta idéer och lösningar! Korgen från House Doctor var jättefin, deras saker är helt i min smak. Ha en bra dag - kram E

    SvaraRadera
  2. Skønt med dusj - og så fint I har lavet det. Sejt med sort gulv. Jeres sommerdage lyder bare skønne - nyd dem videre! Knus; Heidi

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen!
    Vad fint ni gjort, du har härlig smak. Måste kännas riktigt lyxigt att få en ordentlig dusch.
    Har du någon idé angående vägg i vardagsrum. Mitt rum är ju långsmalt och jag vill ha en fondvägg i trä. Vad passar bäst där tro? Råspont eller slät panel?
    Jag älskar ju det ruffiga egentligen men är osäker.
    Jag önskar dig en skön dag nu
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så fint, underbart snyggt med ringen som hållare för draperiet. Vad skönt ni har!!
    Kram Anna

    ps får man ha trägolv när man har dusch?

    SvaraRadera
  5. Wow, vilket härligt duschrum. Det har ni verkligen fått till bra! Vad är det för "ståplatta" ni har hittat till duschen?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vilken jättefin dusch!

    Vårt "badrum" i stugan är jätteofräsch om man jämför med ert! Men det funkar... Det får väl renoveras någon annan gång! Nu är snart hallen klar, sen vet jag inte om vi ska ta köket eller vardagsrummet! Vardagsrummet är ju billigare att renovera än köket... Hahaha!

    Kram, Annica.

    SvaraRadera
  7. Superduperfint vännen!! Du är så duktig att få till det där lilla extra, me like!:-)

    Ha en fin dag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Så snyggt! Gillar verkligen din stil!:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så snyggt!! Skulle gärna vilja ha en utedusch här hemma!!
    Vad skönt Ni har det nu när Ni lever stugliv;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Gudars vad snyggt!! Enkelt och så stillfullt... Trodde först det var en inspirationsbild från någon läcker inredningstidning tills jag såg LLL :-D. Mycket fint! Kram, Anette

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Gillar din sköna stil :)
    Är ringen till duschdraperiet ett eget verk, eller den finns att köpa?

    /Pernilla

    SvaraRadera
  12. Men va fint! Nu vill jag också ha en stuga att riva runt i...supersnyggt, och rufft...stiligt! :-)

    Må så gott, kram Lina

    SvaraRadera
  13. Lovely vännen!!! Jättefint...Ja här är jag, har inte skrivit hos dig på ett tag. Japp är trött och åter trött men häromdagen kändes det lite bättre sen var jag så där tråkigt trött i kroppen idag igen. Men jag får göra som du säger...Går på semester på fredag men börjar känna mig lite stressad över att vårat hus skall vara tipp topp till försäljningen, men men...Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  14. Vad snyggt!!
    Gillar det svarta golvet och stålringen till duschdraperiet!

    Njut dina dagar!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  15. Vad fint du har gjort, riktigt snyggt :)
    Får jag fråga vart du har köpt den svarta korgen från House Doctor? Den skulle nämligen passa perfekt i mitt badrum , har länge letat efter en svart korg och den skulle vara perfekt! Men nu hittar jag den inte...jättetacksam för svar!
    Kram/Anna

    SvaraRadera
  16. Men åååååh va fint!!! Stilrent och snyggt! Det har ni gjort bra!! :)

    SvaraRadera
  17. Åh såååååå snyggt. Grrrr...jag fick inte ha råspont i vårt nya badrum på landet.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. Å Vad skönt det låter.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Snyggt snyggt! Där har ni lyckats, mycket stilrent och fint. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍