lördag 16 januari 2010

VÅR UTESKÄNK

Här kommer några bilder från baksidan. Där har vi vår skänk som vi fixade före jul. Den är målad med grundfärg för båtar och sedan utefärg, för att kunna hålla där ute. Skänken är ett fynd från skolan här i stan som skulle tömmas, skänken passar jättebra där ute. Vi har massor av snö så sakerna syns inte under all snö. Nya bilder kommer när det har skottats.

Idag har här städats, nu ska jag bara torka golven, sen är det RENT och vi kan njuta av ett nystädat och välplockat hem. Ja, även här har vi grejer överallt ju längre veckan går = ).

Ha en skööön helg!!!

16 kommentarer:

  1. Hej Lise-Lott!
    Vilken fin skänk som kan stå utomhus året om! Härliga bilder med all snö som ligger tungt över sakerna och växterna:)

    Önskar dig en mysig lördagkväll!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vakkert, og for et fantastisk lys!!!:)

    Klem Kjersti

    SvaraRadera
  3. **det är så skönt att fler har grejer överallt, själv tog jag ett tag i köket idag, känns så bra, ha det gott kram**

    SvaraRadera
  4. vilket härligt ljus, och så fint med all snö...

    här skulle också behövas ett ryck med städningen, men jag väntar till imorgon ;)

    ha det gott!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Vilka härliga vinterbilder!! Det är så fint med snön även om många längtar efter våren nu...
    Bra med en skänk som kan stå ute året om;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Fin uteskänk! En sädan skulle jag också gärna ha sedan när vårt hus är klart... ha en skön fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  7. Snygg är den under ett snö täcke med!!! fattas bara plus 20 grader så kunde man sätta i gång och grilla:)hihi..
    kram Annaleena från annaleenashem.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Det brukar vara väldigt skönt efteråt när det är rensat! Bra jobbat! Ha en mnysig helg!

    SvaraRadera
  9. Verkligen smart med en skänk utomhus och jag känner redan nu hur snygg den är full med dina saker på sommaren.
    Det såg nästan ut som om du hade den inomhus först.
    Ha en fin söndag
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Ååå vad vackra bilder!!
    Ja men visst är det underbart och mysa i ett nystädat hem.. på tal om nystädat så skall jag nu ta fatt i min dammvippa ;0)
    En mysig söndag till er!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  11. Hej och god fortsättning! Hoppas ni haft bra i jul. Vet inte om det är snön som inspirerat mig men plötsligt har jag blivit mer vit! Har ett stort matbord i körsbär som jag nu bestämt att måla vitt och vem är väl bättre att fråga om färg än just dig?! Vet att Marina frågat tidigare men hon kom inte ihåg vad färgen hette. Har du några tips på hur man målar ett oljat körsbärsbord? Måla för hand eller sprutlackera?
    Ha det gott, kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Vilken dröm med ett utekök... Ett sånt bara SKA jag ha när vi byggt altan om si sådär en 100 år. Har ni rinnanade vatten där också? Jag längtar efter sol, värme och doften av grillat.

    Ja visst är det svårt när man inte kan bestämma sig med panelen men jag tror att jag kommer trivas bäst med den liggande. Skall bli liggande panel i köket också. Önskar du kunde komma hit och rita upp plus styla mitt blivande kök. Ni får komma och semestra på västkusten i sommar ;-)

    KRAM Annica

    SvaraRadera
  13. Tack för tipset hur man kan måla möbler ute!
    Ser fram emot att få se då du har stylat där!
    Skönt att morfar mår bättre nu :)

    Kram, A-C

    SvaraRadera
  14. Vad härligt att ha någonstans att laga mat utomhus. Jättefina bilder, nu måste jag hålla utkik efter bilderna på hur skänken ser ut utan snö.

    Du får ha en trevlig söndagkväll./mia

    SvaraRadera
  15. Vårt utekök är också snötäckt :)
    Längtar ut där när jag ser dina fina bilder!

    KRAM
    /P

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍