torsdag 14 januari 2010

JULEN BESTÅR I ÅR = )

Tjugondag knut har varit och här har jag fortfarande adventsljusstakar, julstrumpor och julskyltarna kvar, det är rekord för mig! Och inte bara det....jag har ju inte tröttnat än = ), så det är verkligen storrekord!!! I helgen är det dags att plocka bort det sista, men julgranen som nu står på baksidan får stå kvar, jag tycker så mycket om vår lilla planterade gran. Kanske man kan sätta den i jorden och gräva upp den nästa jul igen ....= )!?!

Morfar T är hemma och vi njuter av att han mår bättre! Tack för er goa omtanke, det värmer!!!

18 kommentarer:

  1. Vilka härliga och fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så fina bilder du tar! Så vackra! Hehe jag har inte heller plockat undan Julen, tycker det är mysigt att ha den kvar och vår gran barrar inte alls nästan så den är fin fortfarande! Det är ju mörkt ganska mycket fortfarande så det är mysigt med adventsljusstakarna och stjärnan! Skönt att din styvpappa mår bättre, alltid jobbigt när någon i ens närhet mår dåligt.

    Kram o ha en fin kväll!

    Susanne

    SvaraRadera
  3. Glad att jag hittade din blogg. Mycket fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att höra att du inte är speciellt stressad av att ha julen kvar en stund till. Den är ju trots allt väldigt kort.
    Vad härligt att han är på bättringsvägen alltid jobbigt när någon närstående är sjuk.
    Kramar på dig Lena

    SvaraRadera
  5. Härligt att du kunnat njuta av julen så länge!! Och skönt att höra att morfar T är på bättringsvägen. Kram, Anette

    SvaraRadera
  6. Skönt att känna så!Själv vill jag inte alls ha julen kvar längre, men den verkar inte ge sig i första taget... Hänger fortfarande några julgranskulor här och där, men dom ska absolut ner i helgen! Granen har också åkt ut, men den var så fin så det tyckte jag nästan var lite synd. Så jag gör som du, sparar den ute istället.

    Imorgon är det fredag och sen helg!!
    Ha det riktigt bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Skönt att morfar mår bättre!

    Granen kan du säkert plantera o gräva upp. Återanvändning! ;)

    Jag har julen borta o brukar vara riktigt snabb att ta in lite rosa o vår.
    Men nu vill jag ha vitt o grått o vinter. Det är nog för att det är sån härlig vinter utanför fönstret!

    Sköt om er o ha en trevlig helg!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  8. Så skönt att höra att morfar mår bättre.

    I år var jag supersnabb på att städa undan julen. Annars brukar jag ha jättesvårt att skiljas från den.

    Men nu vill jag ha sol och vår!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Så härligt att han mår bättre!! Passar på och önska trevlig helg! KRAM Jannice

    SvaraRadera
  10. Pssst vännen, här är ALLT borta utom kransen på ytterdörren. Den kan hänga kvar ett tag till . Skönt med morfar...

    Kramis A

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Du är inte Amerikan måntro....jag menar att ha julen kvar länge!
    Det är väl härligt, julen är så kort och man har ju inget som lyser upp nu när det fortfarande är så mörkt.
    Ha en fin fredag.
    kram bodil.

    SvaraRadera
  12. Det är så härligt att läsa att du tar det lugnt och njuter istället för att skynda fram.

    Skönt att höra att styvpappa/morfar är hemma och mår bättre.

    Ha nu en fortsatt underbar dag! kram Linneá

    SvaraRadera
  13. det är fina saker så jag förstår att de får vara kvar.... ;)

    här syns inte ett spår av julen. men jag börjar ju å andra sidan så tidigt så jag tröttnar snabbt.

    hoppas du har det bra!!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  14. Fina bilder! Har inte plockat bort mina stakar och stjärnor i fönstren än! De är så fiiiina! :)
    Ha en trevlig helg!

    Kram E

    SvaraRadera
  15. Härligt att se något från dig igen. Skönt att morfar T är hemma igen...Här åkte julen ut med buller och bång, i år tröttnade jag vansinnigt fort men kanske berodde det på att det var en enda salig röra. Inga fönsterbrädor eller gardiner på hela julen och överallt har det varit damm. Men nästa år hoppas jag på att det ska vara bättre stämnning i lilla huset.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  16. Härligt att han mår bättre!
    Nu är allt julpynt borta hos oss för den här gången:-)
    Må gott!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  17. Hej vännen! jag tycker också din gran är sååå söt! Hoppas din styvpappa kryar på sig och visst är det så, hälsan är viktigast av allt!! Stor kram Maria

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder. Jag har delar av julen kvar. Adventsljusstakar och stjärnor har jag alltid kvar till slutet av januari när det inte längre är så mörkt. Men tomtarna har krypit ner i julkartongen tillsammans med julgranskulor och glitter.
    Lycka till med fotograferingen!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍