tisdag 29 september 2009

Mer om flaskor ....


GLAS SYMBOLISERAR VATTEN

Eftersom jag hade lite funderingar om de fina glasflaskorna i inlägget här nedan skrev jag till den goa Feng Shui-experten Jannice med bloggen Simplicity om glas symboliserade vatten enligt Feng Shui. Jannice svarade så här:

"Japp visst är glas vatten :) Kanske behöver du "vattna dig" En person som är mest träelement som personlighet, kanske ibland känner att den behöver vatten, för att vattna sig för att ge kraft, energi och få mer kreativitet? Eller så har du sett att det fattas ngt i ditt hem, att det blev bra med glas som är vattenelementet. Det är oxå en mkt bra chihöjare i hemmet."

Oj vad bra det stämmer! Jag som har avsaknad av energi och kreativitet pga utbrändheten, inte undra på att jag har fått mani på dessa fina glasflaskor = ).

19 kommentarer:

  1. Så häftigt att läsa och vad kul det är att blogga när man kan fråga andra bloggexperter och få svar. Jannice kan verkligen det där med energier och har en väldigt mysig blogg!
    Ska nog gå och sätta fram ett par flaskor till!
    Kram igen

    SvaraRadera
  2. Tack söta du :)

    Vattna på!! Massor med kramar!!
    Jannice

    SvaraRadera
  3. Så flotte bilder!! Øgongodis;)

    Ha en fin kveld!

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  4. Så himla intressant!! Jag tror jag måste låna en bok om ämnet. Man inreder ju med sin egen känsla men det är säkert urviktigt att ha balans i det hela.
    Tack för informationen!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Glasflaskor är så fina. Är själv lite svag för dom. Nilla

    SvaraRadera
  6. Ja, oftast känner vi på oss när det är något som fattas. En känsla bara....
    I detta fallet verkar det ju stämma, eller hur?!
    Flaskorna är så fina.

    Ja, numret finns ute i butik nu...
    Gulp....*L*.

    Ha en trevlig kväll!

    KRam
    A-M

    SvaraRadera
  7. Jag har också en förkärlek för glasflaskor, ja även annat av glas också. Vilken inspirerande blogg jag hittat till förresten!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också Jannices blogg och har följt den länge nu. Hon fick mig att slänga ut alla gamla torkade rosor jag hade ovanför vitrinskåpet!:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra och lugna bilder!!!!
    Du tar så fina foton!
    Och ja, det ligger nog ngt i det, vatten behöver vi människor, och vi dras till det, omger oss med det innan vi föds, dras till vattenpölar som barn, drömmer om sjötomt som vuxna: )

    Vatten är vackert, jag vill gärna ha ngn balja här och var med det, inne som ute....

    Dina vattenfyllda flaskor är verkligen vackra som de är..

    Tusen tack för din ärliga, raka, schyssta kommentar. Den uppskattade jag verkligen. Att du upplevt detsamma. Som du säger, man måste gallra blnad sina "vänner" emellanåt..

    Tack från Mari.

    SvaraRadera
  10. Så intressant! Älskar själv glas och skall nu läsa på lite mer om ämnet men även kika in på även den bloggen. Tack för en fin och inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  11. Tack för tipset om skåpen! Vi får helt enkelt se om jag tar fram målarfärgen jag med!
    /Hanna

    SvaraRadera
  12. Vilket träffande svar! Tänk, kroppen säger oss vad vi behöver...

    Verkligt fina bilder!

    kram Emma

    SvaraRadera
  13. Kul att läsa!! Och du...faaasiken vilka fina kort du ar!! Kramis S.

    SvaraRadera
  14. Tack för att du skrev ett långt värmande inlägg, du vet ju vad jag går igenom. Jag skulle också kunna tänka mig att jobba mindre tid som lärare och ha något eget café och ha lite annat som jag pysslat med själv. Jag ska på möte nästa vecka, så jag ska kolla upp det du tipsade om. Hi, hi jag har också dille på glas, speciellt glasflaskor. Jag har också dessa från IKEA i köket. Och jag behöver också mer energi och få lust till kreativitet...
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  15. Kul att läsa det du skriver! Jag gillar oxå dessa flaskor, har flera stycken. Gjorde saft i somras när vi var i Sverige och det är extra mysigt att ha saften i dessa fina flaskor. Sen fyller jag på vanlig "köpeSaft" i dem oxå, så ser det lite roligare ut!

    Ha det gott!
    KRamar
    Helena

    SvaraRadera
  16. Hej Lise-Lott!
    Vad intressant! Kul att det stämmer in så bra på dig:)

    Jättefina flaskor!

    Ha en skön eftermiddag,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Hej goa DU!
    Tack för omtanken o fina hälsning!! Det värmer!

    Tråkigt att det ska finnas så trista personer som bara vill såra...men men..man får väl skaka loss dem!!! Och det har gått så otroligt mycket lättare med alla goa bloggares stöd!!! Goa bloggare som DU!!!TACK♥

    Intressant det där med feng shui...mycket att lära av det, har en bok som jag försökt följa lite!!
    Men det vatten visste jag inte så mycket om!! Ja Jannice blogg är väldigt bra..kul med alla inredningstips!

    Jättefina flaskor ialla fall!

    Kram Millan ♥

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍