fredag 28 augusti 2009

NYA BURKAR


Igår blev det en tur med vänner till en liten bod i en by utanför stan. De hade en specialkväll med 20 % rabatt på en vara. Min inredningslike vän var sugen på att åka dit och jag var inte svårövertalad = ). Vi hade turen att få sällskap av ännu en go vän. I den mysiga lilla boden köpte jag bl.a dessa fina burkar till flingor. Umgänge och shopping, en härlig må-bra-stund!

Jag har varit och jobbat en stund idag, lite ovant för mig som har haft lediga fredagar i flera år, men jag måste säga att en härlig fredagskänsla har infunnit sig och den är underbar! Jag är svårstartad på morgonen så jag börjar senare, och slutar tidigare = ), så kan jag njuta nu när jag är på väg in i jobbkarusellen igen och jobbar 25 %. Jag mjukstartar varje morgon med en promenad med Wilma till skolan, och fortsätter promenaden ner till sjön. Imorse när jag gick nere vid sjön låg den spegelblank. Då såg jag ett svanpar, det är inte ofta de är på besök i vår sjö. Det var helt vindstilla och det syntes t.o.m spår på vattnet av de två svanarna när de simmade. Att se detta vita par på den blanka sjön var verkligen en energipåfyllare, jag andades djupt och bara tog in allt detta vackra, tänk vad naturen kan ge själen mycket må-bra-energi!

Ha en skön fredag!

11 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sådana promenader! Jag får även energi av mina joggingrundor och ska försöka komma ut imorgon igen!:)
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Sitter och kollar lite köksinspiration på nätet inför en stundande renovering. Vi har tänkt oss en sån köksö som ni har och funderar lite på bredden. Hur bred/djup är er?
    Gillar ditt hem jättemycket och blir väldigt inspirerad av dina fina bilder.
    Om du vill kan du maila mig på hanna@myhlback.com

    Tack och ha en skön helg!/ Hanna

    SvaraRadera
  3. Hej på dej!
    Jättefina burkar.

    Det låter sååå skönt med den morgonpromenaden.

    Ha en skön fredag!
    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  4. ja promenader är gott!!så söta burkar!!

    ~TREVLIG HELG♥KRAM MILLAN~

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att det går bra att jobba =)och du, det verkade som om du hade en härlig stund för eftertanke i morse nere vid sjön =)Ha en bra helg! Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Superfina burkar du har införskaffat dig!! Helt i min smak *ler*. Hoppas du har haft en fin fredagkväll, fredagar är ljuvliga!! Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. TACK, vad glad jag blir av dina ord! Förstår att ni varit mycket i er supermysiga stuga. Hoppas det går bra på jobbet nu, Kram jenny

    SvaraRadera
  8. Vad härligt det låter. Vad kul att vi bär på samma dröm. Jag tror det är en tuff bransch..och helst när jag såg fotogtafens utrustning idag och allt man bör kunna. Jag skulle med behöva en fotokurs..men först ska jag med gå lära mig starta eget. Lycka till för dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Förstår precis vad du menar med energipåfyllare. Härligt! Burkarna var jättefina
    kram Malin

    SvaraRadera
  10. Josse (in my house)29 augusti 2009 kl. 07:44

    tack söta du, för dina värmande kommentarer,,,, själv är jag kass! har fullt upp med allt möjligt - så det blir lite tomt av ord från mig =)

    - Tack för tipset om tattooooon,,,, snopen du hade blitt om jag följde dina tips *fniss* Vet du, jag fick tid imon =) hos en annan tatuerare,,,, =) Wiiiieee,,,, huuuu va kul.... Jag ska ha blommor, fjärilar, stjärnor, vågor (skuggor m,m. på armen,,, japp du hörde rätt, från axlen och ner till armbågen =) jag tycker de ä super snyggt, å det passar mig!!! man måste vara lite udda, de gillar jag! plus att fjärilar ger TUR, och nu börjar ett nytt steg i mitt liv,,, och det ska tattoooon =) påminna om och ge mig som ett minne!!!!



    Idag ska jag på inrednings utställning i ett K-mär5kt hus superfint! yes, kameran åker med =)


    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam j

    SvaraRadera
  11. Vilka fina burkar:)

    Härligt med en morgonpromenad.
    Hoppas du får en bra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍