torsdag 23 juli 2009

STUGAN INNE

Här kommer första bilderna inifrån stugan. Vi målade och tapetserade här när vi tog över stugan för över 10 år sedan (!) och jag tycker att färgerna fungerar bra fortfarande, otroligt. Vi har målat panelen i grått och har randiga tapeter i grå/vit till. Golvet är sen tidigare ägarna och står högt på önskelistan att bytas ut. Det härliga är våra fönster där vi har sjöutsikt åt flera håll. Vår bäddsoffa kommer från IKEA. Vi har marin känsla i stugan med blå/vit randigt och stjärnplädar.

Här är det mulet väder, vi vet inte vad vi ska hitta på idag. Våra kompisar från Halmstad är hemma och vi passar på att träffa de så mycket som möjligt nu.

31 kommentarer:

  1. Ingen dålig utsikt genom det fönstret!:)
    Härliga bilder, det ser jätte fint ut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilket ställe ni verkar ha! Och super fint och fräscht inrett! Jag blir SÅÅÅÅ avis!

    Kramar
    Helena

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen!
    Åh vilka fina bilder, ni har ett sånt härligt ställe:)
    Lycka!!

    Ha en skön dag,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. Njuter av så vackra bilder och inredning! Näst sista bilden är ju helt makalöst fin!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så superduperfint ni har det där!!!
    Åhhhh säger jag bara
    kram Malin

    SvaraRadera
  6. Jisses vad fint och vad fint du har inrett som alltid!! Förstår att du hämtar kraft och energi på denna vackra plats! Kraam Sofia

    SvaraRadera
  7. Jättemysig stuga ni har...
    Drömmer vidare om ett litet mysigt hus att mysa i på semsterar och helger!

    Fantastisk utsikt och fint inrett som vanligt :)

    KRam Sofie

    SvaraRadera
  8. Oj! så fint! Vi har en stuga också i familjen, men den skulle behövas piffas till lite. (måste bara berarbeta pappa först! ;-) )
    Men den är jättefin, fast skulle behövas målas vit!

    Du har himla bra smak måste jag säga!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hihi, vet du...jag tänkte att sådär fina bilder kräver ingen text, utan de får tala för sig själva, så jag hade inte tyckt det hade varit konstigt om du INTE hade skrivit nåt!:-)Kramis.

    SvaraRadera
  10. Hej igen, säger som Sofia här ovanför att så vackra bilder talar för sig själva:)Trodde att du medvetet visade dem utan text, hihi!

    Ha en fin dag,
    kramis Jenny

    SvaraRadera
  11. Underbart!!!
    Ett ställe att hitta kraft och samla energi på.
    Förstår att ni måste trivas där.
    kram kram

    SvaraRadera
  12. Helt otroligt fint! Vilken vacker utsikt från fönstret! Jag håller på och pular lite smått i vår stuga. Lite svårt bara när man får "hjälp" av små envisa barn! Hahaha! Får nog skaffa barnvakt någon dag så att jag får något gjort!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Åh lika smakfullt som vanligt, vad duktig du är! Så fräscht, jag skulle lät kunna flytta in där utan att ändra en grej! kram kram

    SvaraRadera
  14. Ooo så vackert...ni har ju finate i stugan än vad jag har hemma ju!!!
    Msigt sååå!!

    Ha det gott!!!
    ~~♥ SmultronPussar Millan♥~~

    SvaraRadera
  15. Vad roligt att få se lite bilder från er älskade stuga! När du tidigare skrev något om att ni hade en annan stil där än hemma, började jag nästan tro att ni hade svampmålade gula väggar och plyschsoffa... ;-) Men jag borde ju vetat bättre eftersom du har så god smak :-)

    Här ser vi fram emot ännu en slig kväll, jag är sugen på att ta en cykeltur bort till koloniträgårdarna!

    SvaraRadera
  16. Vilka vackra bilder från er fina stuga och vad härligt att ha sjöutsikt!! Förstår att ni trivs och mår bra när ni är där! Ha det så bra med vännerna! Kram från Maria

    SvaraRadera
  17. Å vilken fin stuga ni har, färgerna i rummet är superfina!

    kram Mia

    SvaraRadera
  18. Mysigt! Vilken utsikt! Helt otroligt! Kan bara säga wow! Ha det skönt - kram E

    SvaraRadera
  19. du vet när man skriver fin, finare, finast .....

    egentligen skulel man kunna skriva

    fint, finare, vita nyanser

    Hur kan du ha så fint???

    Visst frågade du mig om brickorna? Eller? försöker hinna ikapp nu. Vad var det du ville veta?



    Kram L

    SvaraRadera
  20. Så fint ni har i er stuga och att det ligger så nära vattnet!!!

    Ja nu håller vi tummarna för fint väder så ni får användning av er fina fläkt:)!!!

    Ha en fortsatt skön sommar

    kram Johanna

    SvaraRadera
  21. Vilken mysig stuga ni har !
    Utsikten verkar ju inte vara sämre den.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  22. Jisses, så fräscht och fint ni har i er stuga!!
    Och utsikten över vattnet är underbar!

    Kul att träffa hemvändande kompisar.

    Ha det gott!

    Kram!

    SvaraRadera
  23. Jag har inte gått någon kurs. Jag tror bara att det räcker att ha känslan i handen..... du vet vad jag menar. Antingen kan man eller så kan man inte. Precis som med matlagning typ. Men att stansa är inte svårt. Jag stansar i garaget, du måste ju ha ett riktigt stumt underlag, det duger inte med köksbordet så att säga.

    Att köpa stansar kan du göra lite varsomhelst, typ jula, clas ohlssons, inte ÅÄÖ men det är ju bara att använda A och en vass liten grej att göra prickar med. I vårt garage finns det mesta och det passar en pysseltjej som mig.

    Om du hittar hjärtat som en del har skulle jag bli glad om du berättade vart, det finns tydligen en hjärtastans att köpa...... vore fint att ha..... men jag har inte klurat ut vart man köper den. Än....

    Testa, det är skoj.... jag har provat att stansa i zink, det blev så snyggt med små tags att sätta i rabatterna.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  24. glömde.... nä, stansar är inte dyra, runt 200 för hel alfabetet inkl. siffror.

    SvaraRadera
  25. Så underbart vackert ni har det även i stugan!!!! Kanske få bli ett reportage där med!!!! hihihi

    Det var fakriskt i Torrevieja vi var!
    Mina föräldrar hade hus där för 14 år sedan så det var en liten nostalgitripp till samma ställe!

    Hoppas du har en bra semester i övrigt !!!!!

    Puss du söta!

    SvaraRadera
  26. hallå vännen......Åh vad fint men jag trodde ju inget annat hihi..
    Natti natti,,

    Kramkram A

    SvaraRadera
  27. Tack för titten och fina kommentarer hos mig.
    Grattis till er att ha en så fin stuga vid vattnet och hur fin om helst. Gillar den marina stilen. Vi åker till halmstad först på fredag och sedan vidare till Lund på bröllop och dop på lördag, det ska bli kul.
    Trevlig helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  28. Vilken utsikt..kan inte bli bättre.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  29. japp nattuggalan är fortf vaken men gäddhänget är kvar, attans också hihi...

    SvaraRadera
  30. Åååh, så fint ni har i stugan!! Nu är jag inte direkt förvånad, då man sett dina bilder ifrån huset.
    Det var riktigt kul att få se bilder från er älskade stuga och jag hoppas vädret blir bättre för er så att ni kan få njuta där ut nu på semestern!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  31. WOW vilket vackert hem:) Underbar blogg.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍