måndag 8 juni 2009

SOMMARPRESENT TILL DAGISFRÖKNARNA




Ebbas fröknar och kokerska på dagis fick idag en sommarpresent, varsin Pink Lemonade. Vi hängde en Tack-etikett runt halsen på flaskan där jag skrev och tackade för ett toppenår och Ebba ritade blommor. Till det stack vi i några prästkragar som Ebba hade plockat i trädgården. De blev glada för sin present. När de har druckit ur drickan har de den fina flaskan kvar. Idag får Ebba sommarlov, imorgon är det Wilmas tur.

TACK för alla era uppmuntrande och kloka kommentarer, oj vad ni ger mycket! Att öppna bloggen är som en riktig energikick. Ni är så himla goa!!! Jag håller på att kika in till er, har inte hunnit med er alla men jag tar det i min takt = ) (oj, vad klokt, eller hur...!) så jag kikar in snart.

Kram Kram

28 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken mysig present, fin på många vis! Bra idé!

    Ha en bra fortsättning på dagen!

    Jenni

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Vilken mysig och fin present att ge bort! Det är alltid så svårt att komma på något bra!

    Vi ska ge bort svenskt godis till barnens fröknar. Hjalmars fröken är helt tokig i "Bilar" sen vi gav henne det i julas. Hon pratar om det varje gång vi ses!

    Gulligt med paprikaplantan! Vad mycket energi du verkar få tillbaka av dina elever, det låter så mysigt. (Även om jag förstår att de kan ta en hel del energi ibland oxå!)

    Tack för dina gulliga ord hos mig. Ibland behöver man bara lite omtanke så blir man gladare där innuti!
    Kramis
    Helena i Luxemburg

    SvaraRadera
  3. En söt och välsmakande present! Det är ju inte så lätt att hitta presenter till personer som man inte känner och utan att det behöver vara jättedyrt. Detta var ju en finfin idé!

    Vad snällt med paprikaplantan - de är väldigt lättskötta, och får den stå soligt kan du räkna med ett par egna paprikor!

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig present!

    Tack snälla gulliga du för din fina, omtänksamma o uppmuntrande kommentar. Jag fällde en tår av tacksamhet att ha såna goa bloggvänner!!
    Du har så rätt i allt du skriver. Men som du vet.. man vill ju så mkt o på ett sätt får man ju energi av att göra grejer men man blir ändå helt slut.
    Ska försöka att bara vara o inte göra nåt speciellt den här veckan :)
    Tack för omtanken, o att ha hittat dig här betyder mycket för mig med!! :)
    Massor med kramar Jeanette

    SvaraRadera
  5. Superfin present!!!
    kramar Malin

    SvaraRadera
  6. Vilken bra sommarpresent! Jag tycker jag funderar varje år, för att komma på något bra. Förra året köpte jag strutar med Åreckoklad och ett annat år köpte jag fina somriga disktrasor! Ha det så bra och tack för en mysig blogg! Kramar Maria

    SvaraRadera
  7. Hej, det är lika svårt varje år med presenter till dagisfröknarna, jag har gett smaksatt flingsalt ett par år så det är dags att hitta något nytt så det var ett bra tips! ha det gott! Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilka fina sommarpresenter =)Vi brukar oxå ge något till fröknarna och visa att vi verkligen uppskattar det jobb de gör, guld värda! Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  9. Åh vilka fina presenter. Men nu undrar jag..vart kan man få tag i dessa om man ej vill göra dem själv?
    Kram Titti

    SvaraRadera
  10. Hej på dej tjejen!
    Det var verkligen en bra och fin present! Jag skulle ha blivit jätteglad över att få den i alla fall.
    :)

    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  11. Hej Lise-Lott!
    Vilken bra idé att ge dem de fina Lorina flaskorna! Provade faktiskt en sån häromsistens efter att ha sett den hos dig:) Smakar ljuvligt o så är ju flaskan så fin!

    Sköt om dig,
    kramis Jenny

    SvaraRadera
  12. Såååå mysig present till fröknarna!!!!!!
    SKulle jag med vilja ha hihihi

    Kram på dig finaste!

    SvaraRadera
  13. Vilket bra presenttips!

    Jag skulle ha blivit jätteglad!

    Var kan man köpa dessa tjusiga Lemonade-flaskor?? ( och är innehållet lika gott som det ser ut? )
    Ha det gott!

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  14. Kunde väl inte ha blivit en bättre sommarpresent! Så fin att titta på och läskande goood såhär när sommaren är i antågande, så rätt med andra ord:-)Ta hand om dig och besök oss alla när du VILL inte för att du 'måste', kom ihåg det nu, *ler*. Stora kramen Sofia

    SvaraRadera
  15. Hej,
    Ohh, vilka fina bilder du visar på din blogg. Jag undrar också vart man kan köpa dessa underbara dryckesflaskor. Tänkte köpa ett par stycken själv och ha i mitt fina flaskställ.
    Många hälsningar
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Hej hej!

    Vilka fina presenter:)

    Låter klokt att du tar det i din takt, det är precis så du måste göra... Låter som om jag vet och kan allt, det gör jag inte, men jag har gjort misstaget själv att inte lyssna och det straffar sig tyvärr så var rädd om dig och din familj!!

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  17. Hallå vännen...Härliga bilder som vanligt, ler....Här får vi inte ge något, dom har avböjt. Antar att det är för att vår skola är mångkulturell. Jaja vad kan man göra. Ta du i din takt, du är inte tvungen att besöka mig och lämna kommentar vännen. Jag tar det också i min takt för just nu känner jag att jag inte har såååå mycket tid. Hoppas iaf att du mår bra vännen och din familj. Ta hand om er. Hm var kan man köpa denna dryck??

    Kramis A

    SvaraRadera
  18. Underbar present. Vad gulligt gjort! Kram på dig!
    Jannice

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar present:)
    Ha en trevlig dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  20. Hej!!!
    Vad roligt att hitta hit =)
    Jag kommer via "Vanilj och Citron"
    Jättefint hos dig, jag kommer tillbaka!!!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  21. hejsan
    vilken mysig bra present...
    så fin är ju flaskan när den är urdrucken...
    kram lolla

    SvaraRadera
  22. Oi. Så vakkert innlegg igjen. Du har den lekreste bloggen jeg vet om tror jeg.

    Hilsen ingunn Hjemmets Gleder :)

    SvaraRadera
  23. Hej igen!
    Tack gulliga du för dina ord hos mig! Låt dig inspireras! Jag är så glad om jag kan inspirera någon! Annars är det mest du som inspirerar mig!
    Ha en fortsatt bra kväll!
    Kramis
    Helena

    SvaraRadera
  24. Kanonpresent! Vilka fina flaskor, var köper du dem?
    Ha det bra!
    Kram Victoria

    SvaraRadera
  25. Vilken söt present, kan inte bli annat än omtyckt :)
    Imorgon så ska min son ge bort de söta cupcakes-skålarna fyllda med godis till sina fröknar. Jag gillar att hitta på lite egna presenter. I julas fick de varsit halsband med en ängel och förra sommaren fick de hemkokt rabarbermarmelad i vacker glasburk.

    Jag läste ditt inlägg om din dag på skolan. Heja, heja vad duktigt gjort!:)Härligt att du är på väg tillbaka. Glöm inte bort att lyssna på din kropp, den känner dig bäst.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  26. L-L jag är också i koma, har inte orkat med alla bloggar på några dagar. Har gått in och svarat tillbaka och sen mina favvisar. ja du vet ju att du är en av mina superfavoriter. Måste köpa drycken hihi. allt man ser vill man ha..

    Kram till dig från mig/ A

    SvaraRadera
  27. hej vilken mysig blogg!!
    ja så härligt med skolavslutning!! Vår är i morgon fredag!!Fina presenter till fröknarna...gissar att det var väldigt uppskattat!!!!

    Hälsningar Millan♥

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍