onsdag 29 april 2009

REPORTAGE MED JOHANNA OCH MARIE





Vilken rolig dag det har varit idag! Jag har piffat och fixat så länge nu och idag var det äntligen dags för Johanna och Marie att komma hit! Vid halv tio tiden knackade de på dörren, jag var lite pirrig, men kände att jag hade läget under kontroll, både jag och hemmet var piffade = ). På en gång när de klev in genom dörren kändes de båda tjejerna så lättsamma vilket gjorde mig lugn. Vad kul det var att få träffa de här tjejerna i verkligheten. De hade med sig fina vita syrener och en fin flaska med god dryck, så snällt! Jobbet började med en husvisning och att kolla in vinklar över vad de skulle fotografera. Sen stylades det för fotografering. Bild efter bild fixades och plåtades. Jag fick vara med på några bilder, bl.a att komma ner för trappan, vara i köket och komma från tvättstugan... hi,hi...då har man varit fotomodell idag då = )... Barnen var oxå med på några bilder, de var lite blyga men fixade det till sist jättebra. Vi åt mat och fikade och hade det jättemysigt. Vilken underbar dag, ett minne för livet! Johanna och Marie är jätteduktiga, de är supermysiga och goa! Tack tjejer för en toppenhärlig dag!!!


Jag är så nöjd med dagen, och så trött = ).... Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa nya Allt i Hemmet och njuta av ett skinande hem = )!!! Det känns SÅ bra!!!


STOR KRAM till er alla där ute som har varit med på mitt äventyr och i mitt piffande, och som önskat lycka till inför idag, ni är guld värda!

31 kommentarer:

  1. Oooooooohhh, vad jag har längtat!!!!! och bilder =) kuuul.....
    - Allt blir säkert helt underbart fint!!!! guuud så himla kul....

    - Dom duktiga små rackans girlsen är såna proffs =) =)

    - Nu får du viiiiiila och andas ut!!!
    Stor kraaaam josse

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra hur din dag varit! Det ska bli så kul senare och få se tjejernas bilder!
    Nu går väl luften ur totalt gissar jag, men skönt att ha ett nystädat och piffat hem att njuta av under Valborg!
    Kram
    Helena i Luxemburg

    SvaraRadera
  3. Vad skoj att allt gick bra o att du är så nöjd med dagen o att det blev som du hade förväntat dig! Vi väntar med spänning med att få ta del av denna dag i form av bilderna o reportaget sen:-) Kramis Sofia

    SvaraRadera
  4. Heeej!
    Åh vad kul att allt gick bra!!
    Tänkte på dig idag:)

    Ska bli så spännande att se reportaget sen!!

    Nu kan du äntligen vila och andas ut i ditt nystädade o piffade hem!

    Tänk, om två veckor kommer Johanna o Mari hit!! Det känns lite pirrigt faktiskt! Vet du vad jag oroar mig för mest?? Vad jag ska bjuda dem på att äta, är ju ingen hejare i köket hihi!!

    Ha en superbra kväll,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt att det gick så bra!Kan ju inte bli mer än bra då ditt hem är så fiint och de sååå duktiga! ;-) Passa nu på att njuta! Kram Karolin

    SvaraRadera
  6. Men, vad skönt att höra att dagen blev lyckad till max ;0)
    Du är väl unnad alla lycka & välgång..
    Önskar dig en Underbar Valborg!!
    Kramen Cilla

    SvaraRadera
  7. Åh, vad kul ni verkar ha haft det! Ska bli kul att se bilder och reportage sen, jag kanske har missat det men i vilken tidning kommer det i? Nu får du pusta ut.... =)Kram Lina

    SvaraRadera
  8. gokväll,
    vilken rolig och spännande dag ni haft. Låter riktigt kul!
    Ser såklart framemot reportaget här framöver.

    En glad vappen till er!
    /camilla

    SvaraRadera
  9. Så skönt att allt blev lyckat!!!!!!

    Vilken tidning var det???? Jag bara måste ju köpa den sen ju!!!!!

    Grattis hjärtat! Du har kämpat sååååå bra!!!!!
    All beröm till dig!

    KRAAAAAAAAAAAAAM!

    SvaraRadera
  10. Oj vilken dag du haft!;D Är så supernyfiken på att få se bilderna i tidningen, när kommer det med tro?

    Kram

    SvaraRadera
  11. Spännande! Det kan inte ha blivit annat än superfint! En sak jag tänkt på bara, jag som inte har ett hem som varit med i något reportage, är att det fina med bloggen är ju att det är på riktigt och inte sådär stajlat som i inredningstidningarna. Hur kändes det när det kom hem en stylist till dig och stajlade ditt levande på riktigt hem?

    Nyfiken Hanna

    SvaraRadera
  12. Spännande det ska bli att få läsa reportaget! Blir säkert jätte bra!:)
    Härligt med så proffsiga människor som ändå är mysiga och trevliga!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad kul att det blir lyckat. Säg till när vi får se det i en tidning.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Vad roligt för dig att det gick bra, ser verkligen fram emot att få se bilderna!!

    Kram

    SvaraRadera
  15. JÄTTEKUL att du tog bilder på er dag och för att du delat med dig.
    Kändes så skojigt att tänka på att ni höll på och fixade och donade
    ALLDELES I NÄRHETEN när man var ute och åkte i dag..fniss :-)

    Vilka fina gåvor du fick också
    och skön känsla det måste ha varit att dagen blev så lyckad !!!

    Kram från Ulrika

    SvaraRadera
  16. Hej på dej!
    Nuuu ska det väl bli skönt med en massa vila i ditt fina hem? :-)

    Det låter verkligen som en superupplevelse och man är riktigt avis på dej! ;-)

    Ska bli såååå kul att se sedab. Vet du vilken tidning det blir?

    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  17. Jag har tänkt så på dig idag!!!
    Vad kul att få se lite bilder :)
    Det måste varit jättespännande att få se hur de jobbar o bygger upp inför en fotografering :)

    Hoppas vi får se bilderna SNART!!!!!!!!!
    Är så nyfiken!! :)

    Njut av det piffade hemmet o sitt o titta o njut!!

    Själv är jag lite seg, vet inte vad jag ska blogga om riktigt...
    Måste nog åka hem till nån o bli lite inspirerad

    Ha en trevlig valborg, om vi inte hörs igen :)

    Massor med kramar från Jeanette

    SvaraRadera
  18. Åh L-L vad kul att allt gick bra...Inget avis, hihi. Antar att det känns skönt nu när det är över och du kan cola ner. Skall bli kul att se senare...

    Stor kram Anne

    SvaraRadera
  19. Åh,så spännande!!! Vad roligt det måste vara att få sitt hem stylat av de där duktiga tjejerna!!
    Jag vill se meeer :) Men man får väll hålla sig tills det kommer i någon tidning framöver.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Vad roligt och spännande!!!!!!! :) Duktig du varit - kram E

    SvaraRadera
  21. Vad fint ni har det. Så himla fina ljusa detaljer, man ligger i lä...
    Vad skönt att du kan slappna av lite nu och bara njuta av allt.
    Det ska bli kul att se reportaget.
    Ha en skön helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  22. =) jag brukar oxå leka Mari och Johanna fniss..... Men det är våran hemlighet =)
    - Duuuu, jag är nog borta med vinden... Men vad vad de för Frisk fläkt ni pratade om..... Jag hängde inte med där..


    Ikväll ska jag svira runt med gamla dansanta karlar,,, Till Lasse Stefanz,,, grrr i love och dansa!!!! å jag är en häjjare på de =) en riktigt bra karl som dansar som en guuud och (du försvann som en vind) i högtalarna =) mmmm, då njuter jag!!!!! otippat,,, det trodde du inte va =) =) fniss...

    SEn så fyller min systers pojk Alex år idag,,, 1år,,, oj vad tiden går... Sen ska jag till Systemet, fixa till lite här hemma, kalas, handla, göra iordning mig, kurera mig!!! ojojojojoj,,, jag har såååå mycket å göra!!!!!
    Ska jag dansa några danser åt dig, eller du gillar inte bugg å foxtrot =) fniss



    STOR KRAAAAAAAM

    SvaraRadera
  23. Heej!

    Hur känns det såhär dagen efter? :)
    Har du smält allt nu:)
    Gissar att det blir ett fantastiskt reportage!! Ditt hem gör sig mkt bra på bild, o säkert du också!! :)

    Jo Valborg är stort i Uppsala.
    Det är Forsränning i Fyrisån nu på fm, skulle va kul o visa barnen, men det är ju skola som vanligt.

    Ikäll ska vi hem till några kompisar o grilla o umgås. Vi är 4 fmiljer som har lite tradition att ses på Valborg. Alla har 4-5 barn, så sammanlagt blir det 18 barn mellan 6 mån till 12 år. Haha!
    Hoppas det blir en fin kväll så de kan leka ute!!!
    Ha det så bra o hoppas du MÅR bra också!!!

    Kramar Jeanette

    SvaraRadera
  24. Så kul och spännande!! Hittade precis din blogg och jag har suttit här och scrollat ner hela vägen. Så otroligt fint ni har det och så mycket inspiration du bjuder på!!
    Tänker på parketten ni målade, tror du att det går att måla laminat?
    Skönt att ha ett städat och fixat hem nu inför första helgen i sköna maj!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  25. Hej vännen,

    Å vad roligt det ska bli att se det färdiga resultatet!!! *Nyfiken* :D

    Ert hem är sagolikt så jag vet att det kommer bli underbar inspiration särskilt med mästarinnan bakom kameran och även stylingen framför så klart!

    Önskar dig en fin Valborg!

    Kram/Jes

    SvaraRadera
  26. Tack söta duuuu =) =) =)

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  27. Oooo så roligt att se proffsen i action! Nu får du ta och vila och njuta av att allt är så piffat och rent, hi, hi.

    Ha en skön valborg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  28. Hej gumman!!
    Fina bilder=)))Så drack vi upp all din dricka ,vilka gäster!
    Tack själv för en helt underbar dag!!!! Bilderna blev sååå fina!
    Stor kraaam till goa dig.
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  29. Här var dom dagen innan dig :) sååå kul, nu känns det både tråkigt och lite skönt att det är över :D Äntligen kan man slappna av *fniss*

    SKa bli kul att se sen, kraaam!

    SvaraRadera
  30. Va spännande.
    Ska bli kul å se vilken tidning det blir.
    Lycka till!
    Kram-Kram
    Anna-Lena

    SvaraRadera
  31. Det här lät ju kul!
    Kram Petra

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande 🤍